Økte omsetningen med 25 prosent i 2015

Med over 1000 kunder og økt satsing utenlands nådde Favo - utviklerne av Infoskjermen.no - en omsetning på i overkant av fem millioner kroner i 2015. Det er en vekst på over 25 prosent sammenlignet med året før.


- I desember i fjor passerte vi 1000 kunder og den positive utviklingen ser ut til å fortsette inn i 2016. Vi har per 19. januar 1045 kunder spredd over hele Norge, og også utenlands er det begynt å løsne. Spesielt i Sverige har vi hatt en fin vekst siste halvår. Satsingen i utlandet markedsfører vi forøvrig under navnet Pin To Mind, forteller en fornøyd medeier og webutvikler Torleiv Åreskjold. 

Favo har fire ansatte. Åreskjold er én av to medarbeidere med lokasjon Ølensvåg. De øvrige to har tilhold på Tonstad og i Jerusalem i Israel. Kontoret på Tonstad, der Favo ble etablert i 2009, er selskapets hovedkontor. 

Moderne oppslagstavle 

Felles for personene bak Infoskjermen.no er at de har bakgrunn fra skoleverket. Der så de et behov for mer moderne informasjons- og kommunikasjonskanaler enn korktavler, post-it-lapper og tavler for oppslag på papir. 

- Infoskjermen.no er en moderne, 100 prosent nettbasert oppslagstavle, som ikke krever installasjon av programvare eller spesielt utstyr. Oppslagstavlen er utviklet for publisering av informasjon, bilder og beskjeder på en enkel måte. I tillegg til informasjonen som produseres direkte for oppslagstavlen, kan kundene også lenke innhold fra egne sider på sosiale medier, kalenderoppføringer og eksterne nyhets- og værmeldinger, alt etter kundens behov, forklarer Åreskjold. 

Skoleverket representerer den største kundegruppen, med i underkant av halve kundeporteføljen, men også kommuner og bedrifter er å finne på kundelisten.i 

- Bedriftskundene er ofte bedrifter der de ansatte sjelden eller aldri sitter ved datamaskiner; verksteder, lager- og produksjonsbedrifter og bedrifter innen transportnæringen. Sykehus har også tatt Infoskjermen.no i bruk. Tilbakemeldinger går på at kundene opplever dette som en enkel og effektiv måte å få ut informasjon på, forteller Åreskjold. 

Best i test x 1000 

- Det at over 1000 kunder har valgt å benytte seg av våre tjenester ser vi på som å være kåret til best i test over 1000 ganger. Det er flere aktører i markedet, og vi er ganske sikre på at de aller fleste kundene vurderer de forskjellige leverandørene opp mot hverandre, tror Åreskjold. 

Favo har gitt kundene sine muligheten til å teste Infoskjermen.no gratis i 30 dager før de eventuelt bestemmer seg for å bli fast kunde. 

- Vi har sett at enkelte har registrert seg for både én og flere testrunder før de har tatt sitt endelige valg. Det tyder på at det ligger en grundig vurdering bak bestemmelsen om å gå for Infoskjermen.no, konkluderer Åreskjold. 

 Webutvikleren har merket lite til nedgangstidene som råder i mange andre bransjer, men ser at kundene er blitt ekstra bevisste på hva de bruker pengene på og hva de får igjen for det de investerer. 

- Fornuftige priser er en av begrunnelsene kundene oppgir for å velge vårt produkt, men også at Infoskjermen.no er enkel å betjene, at funksjonaliteten er tilpasset målgruppen og at presentasjonen på skjermene er pen og profesjonell, forteller Åreskjold.

Siste saker fra Medvind

Ledige stillinger

Hva skjer i Medvind

Folk i vinden

Rediger Content Item
On test
Aktuelt detaljer
/aktuelt-details