Verden har oppdaget Infoskjermen

Infoskjermens internasjonale variant PinToMind så dagens lys i 2014. Fire år senere sørger PinToMind for daglige oppdateringer hos selskaper i 18 land. Blant de siste på den internasjonale kundelisten er et av Italias største reisebyrå.


Infoskjemen - live fra Italia!  Det italienske reisebyrået Robintur er blitt den største kunden av Inforskjermens internasjonale variant, PinToMind.  Byrået tok i bruk PinToMind i vår, etter at informasjonssjef i Robintur, Massimiliano Busi, googlet seg frem til den norske informasjonsløsningen. Foto: Robintur


Brorparten av Inforskjermens kunder er norske, men den største veksten i antallet kontoer det siste året har vært blant kunder utenlands. I dag brukes PinToMind av kunder i 17 land utenfor Norge. Og den aller største finner vi i Italia. Det italienske konsernet Robintur eier 90 reisebyråer, har 300 ansatte og er tilknyttet 200 andre italienske byråer som tilbyr forretnings-, fritids- og gruppereiser. 

- Mange av våre byråer benytter seg av informasjonsskjermer for å markedsføre våre reisetilbud. Inntil nylig brukte vi en løsning var utgått på dato; den var ikke responsiv for mobil og det var store utfordringer med å vise innhold på ulike skjermer. Vi bestemte oss derfor for å lete etter noe nytt, og googlet oss fort frem til PinToMind, sier informasjonssjef i Robintur, Massimiliano Busi. 

PinToMind viste seg å ha brukervennlige og stabile løsninger for nettopp det Robintur hadde hatt utfordringer med, sier Busi. 

- For det første er PinToMind veldig enkel å bruke, og gjør det lett for oss å samkjøre publiseringen av informasjon ut til flere ulike digitale flater. Og på toppen av alt; vi har fått veldig god support underveis, sier Busi. 

Selskapet bak Infoskjermen, Favo AS, lanserte PinToMind i 2014, som en infoskjermløsning rettet mot et internasjonalt marked. Siden har den utenlandske kundegruppen hatt en stor økning, og i dag brukes PinToMind av kunder i land over hele verden: Sverige, Storbritannia, Danmark, Frankrike, Nederland, Tyskland, Belgia, Island, Spania, Slovenia, Irland, Ungarn, Færøyene, Sveits, Brasil, Østerrike. 

 Og det er kundene selv som har vist seg å stå for den viktigste markedsføringen av informasjonsløsningen. 

 - I antall kunder øker vi relativt sett mest i utlandet, og vi merker at vi begynner å få referanser som forteller om oss til andre, særlig i Sverige, sier Åreskjold.  

I dag teller FAVO seks ansatte; to arbeider fra Ølensvåg, og resten fra kontorer på Tonstad, i Larvik, Jerusalem og Alingsås i Sverige.

Siste saker fra Medvind

Ledige stillinger

Hva skjer i Medvind

Folk i vinden

Rediger Content Item
On test
Aktuelt detaljer
/aktuelt-details