Brødrene Mæland, Berge Sag, Eiendomsmegler 1, Nordbohus Haugaland og Roa Tomteselskap samler seg i et og samme lokale på Ølen Senter.
Den nye pop-up-butikken skal den neste måneden være utstillingsvindu og salgskontor for hytter og hus fra lokale aktører.
Pop-up på Ølen Senter
- Brødrene Mæland, Berge Sag, Eiendomsmegler 1, Nordbohus Haugaland og Roa Tomteselskap skal den neste måneden ha felles salgskontor på Ølen Senter
- Du kan møte dem mellom kl. 11.00 og 13.00 mandag til lørdag.
- Man taper aldri noe på å vise seg frem og være tilgjengelig for en prat, så dette er god markedsføring for oss. Ved å samle oss her på senteret vil vi nok komme i kontakt med en målgruppe som vi ellers ikke så ofte snakker med, sier husselger Nils Skålnes i Berge Sag.
Like før jul i fjor åpnet den første pop-up’en på senteret, da Møbelringen og Princess Etne i en måned hadde interiør- og møbelforretning i lokalet. Initiativtaker bak prosjektet var Medvind24 Næringshage som nå viderefører suksessen, sammen med næringshagebedrifter og gode samarbeidspartnere innen bygg og eiendom.
Målet er å vise bredden i hva eiendomsaktører i Etne og Vindafjord har å tilby, og gjøre enda flere oppmerksomme på alt som er «på gang» i det lokale boligmarkedet.
Jan Erik Østbø i Eiendomsmegler 1 tror en pop-up som dette vil gjøre det enklere for folk å stikke innom; om de faktisk er på jakt etter ny bolig, eller bare er nysgjerrige og vil «snakke hus».
- Jeg tror at terskelen for å komme innom og snakke med oss er lavere her, enn om man ellers må besøke oss på de vanlige kontorene våre. Dersom en uformell hus-prat her på pop-up-butikken kan føre til at noen tar kontakt for å kjøpe neste år, har dette vært en suksess, sier Østbø.
Pop-up-butikken hadde første åpningsdag på fredag, og hver dag den neste måneden skal selskapene i fellesskap drive salgskontor for sine hus- og hytteprosjekter. Og selv om de i utgangspunktet er konkurrenter er det bare en fordel å samle kreftene om et prosjekt som dette, mener Skålnes.
- Det er veldig viktig å vise spennet i markedet lokalt, og vi kommer mye lengre ved å samle oss og vise hva vi totalt har å tilby. Dessuten er det jo bedre at kundene kjøper av en lokal konkurrent enn at de reiser «til byn» og handler utenbygds, sier han.