AutoStore klar for vekst - i ny drakt

AutoStore er klar for internasjonal vekst med nytt varemerke, og lanseres i dag med helt nytt design. – Til nå har vi kun hatt en logo. Det var på tide å bygge AutoStore som egen merkevare og som et internasjonalt teknologi-ikon.


-  Nå tar vi enda større eierskap for egen merkevare og eget produkt, samtidig som det signaliserer at vi bretter opp ermene for å nå nye internasjonale mål. Vi er mer sultne på vekst enn noen gang, sier Marketing Director i AutoStore, Magne Hatteland. 

I dag lanserte AutoStore nye nettsider og helt nytt design på egen merkevare. AutoStore ble skilt ut som eget selskap og solgt til investeringsfondet EQT i desember i fjor. Det nye varemerket signaliserer både endringen fra produkt til selskap, eierskifte, og et selskap som er enda mer fokusert på teknologisk innovasjon. 

 Her kan du se illustrasjonen av Autostores nye varemerke:

Video: AutoStore

-  Det var viktig for oss å kommunisere at det har skjedd store endringer. AutoStore er ikke lenger bare er et produkt i Hatteland-porteføljen, men et eget selskap med nytt og skjerpet fokus, sier Magne Hatteland. 

I løpet av året har selskapet passert 200 anlegg verden over. I august solgte AutoStore sitt første anlegg i Afrika og har dermed installasjoner i alle verdensdeler. AutoStore har i dag vokst til 150 medarbeidere, med anlegg i 26 land og over 560 millioner kroner i omsetning. Men ambisjonene stanser ikke der. 

Med ny merkevareidentitet signaliserer AutoStore også at selskapet nå posisjonerer seg for enda større vekst internasjonalt. 

- Vi har aldri før hatt et så stort fokus på innovasjon, og ruster oss for enda større markedsandeler verden over. Vi ønsket derfor å gi den nye og enda mer skjerpede AutoStore en ny «look and feel». Nå åpner vi nye kontor både i Norge og i USA, og har en målsetting om å doble antall ansatte i løpet av de neste to årene. Innen 2020 vil vi være 300 ansatte verden over, sier Hatteland. 

Lagerløsningen AutoStore har de siste årene vært Hatteland Gruppens flaggskip. I dag er systemet tatt i bruk av store norske og internasjonale aktører som blant annet Lufthansa, Gucci, Puma, Bergans, Boozt og XXL. 

-  Det nye varemerket til AutoStore illustrere alle av produktets aksjoner gjennom seks punkter. Vi startet utviklingen av det nye varemerket helt fra scratch, med en målsetting om et «brand» hvor alle styrkene ved produktet vårt viser igjen: det innovative systemet, dynamikken og en kontinuerlig bevegelse, utnyttelse av rommet og en utfordrende og kreativ tankegang, sier Hatteland. 

- Vi er mer sultne på vekst enn noen gang, sier Marketing Director i AutoStore, Magne Hatteland. Mandag lanserte Autostore nytt design for både selskap og produkt. Foto: AutoStore  

Siste saker fra Medvind

Ledige stillinger

Hva skjer i Medvind

Folk i vinden

Rediger Content Item
On test
Aktuelt detaljer
/aktuelt-details