Går sammen om nasjonal skjermsatsing

Selskapet bak informasjonsløsningen Infoskjermen.no allierer seg med skjermleverandøren Assist. Sammen skal de levere både programvare og utstyr til informasjonsskjermer landet over.


Torleiv Åreskjold i Infoskjermen (t.v) og Johannes Helgeland i Assist forener krefter og tar sats mot et større norsk marked sammen.  

- Vi trenger noen å sende kundene våre til når de trenger skjermer, veggfeste og annet utstyr for å bruke Infoskjermen.no. Assist kjenner oss og markedet godt, og vi ser frem til å kunne sende kundene våre til dem for at de enklest mulig skal få infoskjermene sine opp og gå, sier Torleiv Åreskjold i Favo, selskapet bak Inforskjermen

Haugesundsselskapet Assist har kunder over hele landet, men Haugalandet som sitt hovedmarked. Nå ønsker de å satse nasjonalt sammen med Infoskjermen, sier Johannes Helgeland, partner i Assist. 

Samme ambisjon

- Både Assist og Infoskjermen er haugalandsbaserte bedrifter som begge har ambisjoner om å vinne et nasjonalt marked. Vi vet at mange av våre kunder er imponerte over hvor brukervennlig og stabil Infoskjermens løsninger er, og jeg tror begge selskaper kan styrke posisjonen sin i Norge ved å samarbeide om felles kunder, sier Helgeland. 

Storparten av Infoskjermens kunder er norske, og Assist kan levere utstyr hvor som helst i landet. 

- Kundene våre kan fremdeles kjøpe skjermer og utstyr der de selv ønsker, og mange har innkjøpsavtaler gjennom det offentlige. Men for dem som trenger å kjøpe utstyr på egen hånd og råd om hvilke skjermer som egner seg best for deres bruk, vil Assist gi dem god oppfølging og hjelpe dem med å finne de rette løsningene for hver sitt bruk, sier Åreskjold. 

Utviklet for mobil

Infoskjermen har også videreutviklet produktet sitt for mobil. I fjor sommer ble Infoskjermen Go lansert. En app som gjør det mulig å holde seg oppdatert på en infoskjermens oppslag på mobil. 

- Med Infoskjermen Go kan brukere dele skjermen sin med andre gjennom en app for mobil, nettbrett, eller på PC-en. Innholdet er det samme som på skjermen, men med et tilpasset design. På mobilen trenger du ikke vente på at oppslag skal “rulle forbi” som på en skjerm. Her får man oppslagene i en leservennlig liste man kan skrolle gjennom når man vil, forklarer Åreskjold. 

Selv om de fleste kunder er i offentlig sektor eller private bedrifter, har også Infoskjermen lansert en egen kundepakke rettet mot frivillige og ideelle organisasjoner. «Infoskjermen Frivillig» gir organisasjonene muligheten til å benytte seg av løsningen til flat pris og samtidig få tilgang til alle funksjonaliteter. 

- Frivillig er en satsing rettet mot frivillige og ideelle lag og organisasjoner i. Det har gitt oss en lettere tilgang til dette markedet, og vi har flere lokale lag og organisasjoner som har benyttet seg av tilbudet til nå, sier Åreskjold. 

Gaselle for andre gang

Favo ble for andre gang Gaselle-bedrift i 2017. Blant kriteriene for å få Gaselle-status må bedriften ha doblet omsetningen over fire år og hatt et positivt samlet driftsresultat. Favo kunne kvittere med 8,5 millioner i omsetning i 2017, og et driftsresultat på 2,4 millioner. 

- Det er utrolig stas at stadig nye finner oss og synes det vi lager er nyttig, bra og til hjelp i hverdagen – både i Norge og andre land. Med den nye avtalen med Assist håper og tror vi det blir enda lettere for nye kunder å komme i gang med infoskjermer. Det gleder vi oss til!


Siste saker fra Medvind

Ledige stillinger

Hva skjer i Medvind

Folk i vinden

Rediger Content Item
On test
Aktuelt detaljer
/aktuelt-details