- 2019 ligger an til å bli et rekordår


Systemkonsulent  Frode Sandvik Nilsen (t.v) og AdmMit-gründer Rune Furseth har all grunn til å være stolte av vekskurvene siden lanseringen av produktet i 2014. - Veksten har vært vansvittig, og likevel ligger dette året an til å slå alle rekorder, sier Furseth. 

Rune Furseth i Suldal Transport ble lei av innlogging etter innlogging i stadig nye systemer, som hver for seg ble brukt for hver enkelt operasjon i selskapet; Et system for ukeplanlegging, et for HMS-skjemaer og rapporter, et for regnskap, et for timeføring, også videre. I tillegg kom selvsagt utstrakt bruk av Excel. På toppen av det hele var det tungvint å hente ut data fra et system for å bruke det i et annet. 

Dette måtte da kunne gjøres enklere, og gjerne også automatisk? 

Furseth tok en telefon til systemutviklerne i Appex, og dermed var det i gang. 

- Målet var å lage et digitalt system hvor man hadde alt man trengte for både ledere og ansatte i bedriften. Til å begynne med var planen å utvikle et system kun for eget bruk, men jeg så tidlig at det var potensiale for et produkt mange ville ha bruk for. En dag ringte en kunde som hadde oversett en trykkfeil i et Excel-ark og som derfor stod med fire lastebiler uten sjåfører på morgenkvisten. Dermed var det bare å begynne å tenke og utvikle et produkt for flere enn oss selv, sier AdmMit-gründer Rune Furseth. 

Tid til kvalitetssikring

Og for de som ikke har hørt om systemet før: AdmMit er et digitalt styringsverktøy utviklet for alle bedrifter med personell og materiell. I ett og samme system finner man moduler for timeføring, ukeplanleggere, HMSK-skjema, regnskapsrapporter, lønnsdata, kart, skadeoversikt, fraværsoversikt og systemer for arbeids-, kjøre- og hviletider. Med få tastetrykk kan brukerne hente frem nødvendig informasjon, og behandle eller videresende den elektronisk. I tillegg er det sømløst; informasjonen kan enkelt brukes på tvers av modulene. 

AdmMit

  • Digitalt styringsverktøy for bedrifter med personell og materiell
  •  Alle funksjoner i systemet er elektroniske  
  • Systemet har flere moduler: 
    • Timer, lønn og faktura 
    • Fraværsoversikt 
    • Skadeoversikt 
    • HMSK 
    • Kart 
    • Ukeplanlegger 
    • Kjøretid, hviletid og arbeidsmodul 
    • Regnskapsrapporter 
  • En ordremodul nærmer seg lansering, og er allerede tatt i bruk av flere kunder 
  • Selskapet bak, AdmMit AS eies av Rune Furseth som også er daglig leder 
  • Har i dag fire ansatte, og er på jakt etter flere medarbeidere 
  • Omsatte i 2018 for 6,5 millioner kroner. 
  • AdmMit AS har hovedkontor i Medvind Næringshage sin avdeling i Sandeid.

- Tidligere brukte vi gjerne fem dager på lønnskjøring i Suldal Transport. Nå kan vi heller bruke denne tiden på kvalitetssikring. Ved å ha full oversikt i et og samme system, gjør AdmMit det mulig for bedriftsledere å heller holde fokus på det de skal; kunder og kvalitetssikring, sier Furseth. 

Selv om systemet per i dag er i bruk av hovedsakelig av aktører innen entreprenør, transport- og logistikkbransjen, er AdmMit utviklet for alle typer bedrifter med personell og som må håndtere materiell. 

- En av nøklene til suksessen er at det er brukere som har utviklet det, mener systemkonsulent i AdmMit Frode Sandvik Nilsen. 

- Programmererne har selvsagt spilt en viktig rolle, men det er de som faktisk skal bruke systemet som har hatt hånden på rattet i utviklingen. Dermed er både brukervennligheten og grensesnittene enkle og oversiktlige. En av utfordringene mange andre lignende system har, er at de ikke er utviklet fra et brukerperspektiv, og er dermed tunge å benytte i det daglige for de mange ansatte i bedriftene. Her skiller AdmMit seg ut, mener Nilsen. 

- 2019 blir rekordår

Selskapet bak løsningen, AdmMit AS kvitterte med pluss-tall siden starten, og alt av overskudd er gått inn i selskapet for videre utvikling. Systemet ble lansert i 2014, og veksten har siden vært imponerende; omsetningen økte med 89 % første år, 112 % året etter, deretter 31 og 34 prosent. Allerede ligger 2019 an til rekordår, med budsjettert omsetning på 10 millioner kroner. Og det uten ressurser på hverken salg eller markedsføring. 

- Det har stort sett ryktet seg. Kundene våre har fortalt om AdmMit til andre i bransjen, og dermed har det ballet på seg. Vi opplever ofte at lokale avdelinger av nasjonale selskaper tar det i bruk, og etter en stund rulles det ut i organisasjonen i hele landet. Dessuten har vi hatt en veldig god ambassadør i Transportkompetanse Haugesund, forteller Furseth.

Antageligvis møter du en eller flere brukere av AdmMit på veien daglig; Posten, Bama, Nortura, Betong Øst, Veidekke og Gunnar Knutsen AS er bare et knippe av de som har tatt i bruk AdmMit. Systemet er i dag i bruk av 115 kunder over hele landet, og tallet øker stadig.

 Trenger "poteter"

- Bare til nå i mars måned har 13 nye kunder og 1100 nye brukere tatt AdmMit i bruk. Utviklingen har gått enormt raskt, og nå gjelder det å ruste oss for å kunne holde tritt med kundeoppfølgingen fremover, sier Furseth. 

Per i dag teller AdmMit AS fire ansatte; Furseth som daglig leder, systemkonsulent Frode Sandvik Nilsen, kundeansvarlig Ørjan Fitje og administrasjonsansvarlig Astri Håkull. Går alt etter planen vil staben øke utover året. Målet er 10 ansatte i 2020. 

 - Vi er på jakt etter nye folk. I et lite selskap som dette er vi avhengige av at alle er fleksible, og innehar en kombinasjon av forretningsforståelse, IT-kompetanse, kundeoppfølging og administrasjon. Vi trenger rett og slett en «potet» eller to som ønsker å være med å videreutvikle selskapet, sier Furseth.

Siste saker fra Medvind

Ledige stillinger

Hva skjer i Medvind

Folk i vinden

Rediger Content Item
On test
Aktuelt detaljer
/aktuelt-details